Guilde Ace
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Guilde Ace


 
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soy

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MessageSujet: ptr up 3.0.8 go look   ptr up 3.0.8 go look Icon_minitimeVen 12 Déc - 13:02

Notes sur la mise à jour 3.0.8

Général

* Le nombre de quêtes nécessaire à l'accomplissement du haut fait Maître des traditions de Kalimdor a été réduit.
* Bonus d'armure : le fonctionnement des objets bénéficiant d'un bonus d'armure a changé (valable pour tous les objets en tissu, cuir, maille ou plaques bénéficiant d'un bonus d'armure et tout autre objet apportant un score d'armure). Le bonus d'armure, qui s'ajoute à l'armure de base d'un objet, ne peut désormais plus être multiplié par les talents ou les bonus des formes d'ours et d'ours redoutable et par Présence de givre.
* Les restrictions raciales s'appliquant aux montures ont été supprimées. Une elfe de la nuit sur un mécanotrotteur ? Un tauren sur un raptor ? Non, vous n'hallucinez pas.
* Engagement : tout sort de joueur provoquant l'agressivité d'une créature engage désormais immédiatement cette dernière, qui est alors assignée au joueur ayant lancé le sort.


JcJ

* Les Recommandations de Joug-d'hiver peuvent désormais être achetées pour seulement 9 Marques d'honneur de Joug-d'hiver. Les joueurs peuvent rendre visite à leurs vendeurs de Joug-d'hiver respectifs et faire bon usage de ces marques d'honneur !


Chevaliers de la mort

* Les chevaliers de la mort ont accès à des carnations et des visages uniques à leur classe. Ils peuvent être sélectionnés sur l'écran de création du personnage.
* Réanimation morbide a été divisé en deux sorts distincts :
o Réanimation morbide relève désormais une goule ou un familier (avec les talents nécessaires). Ce sort requiert de la poussière de cadavre s'il n'y a aucun cadavre d'humanoïde à proximité.
o Réanimation d'un allié relève désormais un membre du groupe mort et ne nécessite aucun composant. Ce sort est disponible au niveau 72.


Druides

* Puissance d'attaque en combat farouche : toutes les armes peuvent désormais octroyer de la puissance d'attaque en combat farouche selon leurs DPS (en comparaison avec les meilleures armes de qualité supérieure disponibles au niveau 60). Les armes de combat farouche déjà existantes octroieront au joueur à peu près la même puissance d'attaque (à plus ou moins 2 points près), mais les druides farouches pourront désormais faire leur choix parmi un plus grand nombre d'armes. Certaines armes de combat farouche ont vu leur Force convertie en puissance d'attaque pour être plus attrayantes pour d'autres classes. Tous les druides voient désormais la puissance d'attaque en combat farouche apportée par un objet dans la bulle d'aide de ce dernier, s'il en procure, mais les autres joueurs ne peuvent pas voir cette information.
* Genèse fonctionne désormais avec Tranquillité et Ouragan.
* Roi de la jungle : l'effet de l'ours est désormais physique et ne peut plus être dissipé.
* Grâce de la nature affecte également Ressusciter.
* Ténacité primordiale réduit désormais le coût des formes d'ours, d'ours redoutable et de félin de 17/33/50% en plus de ses précédents effets.
* Protecteur de la meute : la valeur ne change plus en fonction de la taille du groupe.
* Rugissement sauvage : l'amélioration persiste lorsque le druide n'est plus en forme de félin mais l'effet n'est octroyé qu'en forme de félin.
* Météores est désormais annulé par tout changement de forme.
* Survie du plus apte : ce talent apporte désormais un bonus d'armure de 22/44/66% en forme d'ours et d'ours redoutable, en plus de ses précédents effets.
* Balayage : Balayage (félin) a été ajouté au niveau 71. Cette technique inflige 260% des dégâts de l'arme, coûte 50 points d'énergie, sans temps de recharge. Tous les talents affectant la technique en forme d'ours l'affectent également en forme de félin.
* Croissance sauvage a désormais un temps de recharge de 6 secondes.


Chasseurs

* Aspect de la nature s'applique désormais au raid entier.
* Dissuasion a été modifié pour apporter 100% de chances de parer et 100% de chances de "renvoyer" les sorts frontaux, mais empêche le chasseur d'attaquer. Cette technique dure 5 secondes et a un temps de recharge de 60 secondes.
* Le temps de recharge de Tir mortel a été réduit de 35 à 15 secondes.
* Les dégâts de Tir assuré bénéficient désormais de 10% de la puissance d'attaque au lieu de 20%.
* Morsure de vipère draine désormais un pourcentage du montant maximum de mana.


Mages

* Chute lente peut désormais être lancé sur d'autres joueurs.


Paladins

* Courroux vengeur : Bouclier divin, Protection divine, Main de protection et Courroux vengeur ne peuvent pas être utilisés à moins de 30 secondes d'intervalle les uns des autres. Longanimité a été supprimé de Courroux vengeur.
* La pénalité de Protection divine a été supprimée.
* La pénalité de Bouclier divin a été modifiée afin que tous les dégâts infligés soient réduits de 50% au lieu de pénaliser la vitesse d'attaque.
* Jugements des purs : ce talent de la branche Sacré augmente désormais les dégâts infligés par les sceaux et jugements.
* Jugement de sagesse rend désormais un pourcentage du mana de base au lieu d'un poucentage du montant de mana maximum.
* Devoir sacré : l'interaction avec Bouclier divin et Protection divine a été supprimée, mais le bonus d'Endurance a été augmenté.


Prêtres

* Abolir maladie et Guérison des maladies peuvent désormais être lancé en forme d'ombre.
* Sacré : Cercle de soins a désormais un temps de recharge de 6 secondes.
* Lévitation peut désormais être lancé sur d'autres joueurs.
* Brûlure de mana brûle désormais un pourcentage du montant de mana maximum.
* Ombre
o Forme d'ombre : vous pouvez désormais passer en forme d'ombre en étant sur une monture ou assis.
o Etreinte vampirique : le coût en mana de ce sort a été supprimé.


Voleurs

* Eventail de couteaux : le temps de recharge a été supprimé. De plus, cette technique inflige désormais 150% des dégâts de l'arme lorsque le joueur a équipé des dagues.


Chaman

* Sanguinaire : les charges ont été diminuées à 3, mais l'effet à été augmenté à 1% par charge.
* Totem Nova de feu ne génère plus de menace.
* Totem de Magma : les dégâts et la pondération ont été augmentés. De plus, ce totem ne génère plus de menace.
* Totem incendiaire (rang 4) inflige les dégâts attendus pour son rang.
* La durée de Totem de Séisme a été augmentée de 2 à 5 minutes.
* Combat élémentaire
o Boucliers élémentaires : ce talent a été supprimé et fusionné avec Protection contre les éléments.
o Protection contre les éléments réduit désormais tous les dégâts subis de 2/4/6% au lieu de réduire uniquement les dégâts de Nature, de Feu et de Givre de 4/7/10%.
o Nouveau talent : Chamanisme : votre sort Eclair bénéficie d'un bonus de 2/4/6/8/10% et votre sort Explosion de lave d'un bonus de 4/8/12/16/20% de votre bonus aux effets de dégâts.
o Tempête, terre et feu : ce talent a été remonté dans l'arbre de talents et a été réduit à 3 points au lieu de 5. Horion de vent est également inclus dans l'augmentation de la portée (avec Horion de terre). Le bonus aux dégâts dont bénéficie Horion de flammes a été augmenté, de 10/20/30/40/50 à 20/40/60.
o Tempête continuelle : le coût en points a été réduit de 5 à 3 pour des valeurs de 4/8/12%.


Démonistes

* Drain de mana draine désormais un pourcentage du montant maximum de mana.
* Tempête ardente affecte désormais Conflagration.
* Rituel d'invocation crée désormais un objet servant de portail d'invocation et pouvant être réutilisé plusieurs fois pendant 5 minutes.


Guerriers

* Fureur : Afflux sanguin a désormais une chance de se déclencher à chaque coup de Frappe héroïque, Sanguinaire ou Tourbillon.
* Fureur : Poigne du Titan : la pénalité sur les chances de toucher a été supprimée.


Métiers

* Alchimie
o Il n'est plus nécessaire d'être près d'un laboratoire d'alchimie pour créer des flacons.
* Forge
o La puissance des sorts de Gardien en acier-titan a été réduite pour que l'objet soit en concordance avec son niveau.
o Les matériaux nécessaires pour créer l'équipement de résistance au givre de haut niveau en forge ont été augmentés.
* Ingénierie
o Les ingénieurs peuvent désormais correctement récupérer des matériaux d'ingénierie sur les Assemblages centrifuges.
* Calligraphie
o Glyphe de frappe de mort a été réduit de 50% à 1% de soins par 5 points de puissance runique.
o Glyphe de lumière sacrée affecte désormais les cibles alliées dans un plus grand rayon.
o Glyphe de dissuasion réduit le temps de recharge de 10 secondes au lieu de 20.
* Travail du cuir
o La fourchette d'augmentation de compétence avec la Ceinture cryostène a été augmentée.
* Minage
o Les Géants affaiblis et les Sentinelles Rune-de-fer peuvent désormais correctement être minés.
* Dépeçage
o Le score de coup critique octroyé par les rangs 5 et 6 de Maître de l'anatomie a été augmenté.
o Les Grattechairs putrides sont désormais dépeçables.


Quêtes

* La quête "Dans le guano jusqu'au cou" ne demande plus que 10 doses de Guano de sombregriffe, au lieu de 15. De plus, seul le personnage qui a effrayé la chauve-souris, ou un membre de son groupe, peut ramasser le guano.
* La Viande de brochepelle obtenue au cours de la quête "Encore de la soupe de brochepelle ?" est désormais correctement identifiée comme objet de quête et n'a pas de prix de vente.
* Au cours de la quête "Des scalps !", il est désormais impossible d'utiliser le Couteau d'Ahunae pour scalper les cadavres qui ne vous sont pas attribués.
* Le trajet suivi par le Chaton de Har'koa au cours de la quête "Ça sent les problèmes" a été amélioré.
* Les Sergents de la Garde de l'ouest, Braves Sabot-d'hiver et Worgs de givre éthériens ne devraient plus tenter d'attaquer les membres de la faction ennemie tant que le joueur les contrôlant ne les a pas attaqués en premier.
* Les cris démoralisants du Sergent de la Garde de l'ouest et du Brave Sabot-d'hiver n'affectent désormais plus que les vrykuls Mörghiver et les worgs de Mörg.
* Divers bugs ont été corrigés dans le déroulement de l'évènement de la reine Angrboda au cours de la quête "Le roi endormi".
* La quête journalière "Descendez-les tous !" vous demande désormais d'abattre 15 proto-drakes jotunheim, au lieu de 20. De plus, le lancer de harpon ne coûte plus que 5 points d'énergie, au lieu de 10.


Donjons et raids

* Le sanctum Obsidien
o Les joueurs sont désormais affectés par Résidu du crépuscule lorsqu'ils quittent le royaume du crépuscule. Résidu du crépuscule octroie l'immunité aux sorts de Feu et d'Ombre pendant quelques secondes.


Interface utilisateur

* Pour de plus amples informations sur les changements Lua et XML, veuillez vous rendre sur le forum Forum UI & Macros (en anglais).


Objets

* La Chevalière de Luisambre apporte désormais correctement du score de toucher.
* L'Agilité et le score de coup critique de Bâton du gladiateur fatal ont été rétablis à des ratios équivalents à ceux des autres versions du Bâton du gladiateur.
* Les Cadeaux et Serments d'adoration des capitales sont désormais liés.
* Le Drapeau de provocation a désormais un temps de recharge de 60 secondes pour s'accorder à la durée de 60 secondes du drapeau.
o Les armes fabriquées ci-dessous ont vu leurs statistiques ajustées pour refléter correctement les pouvoirs qu'elles octroient :
* Tranchante corrodée en saronite, Porteplaie corrodée en saronite, Casse-tête de justice en saronite, Mailloche furieuse en saronite, Sorcelame en saronite, Coutelas en saronite, Tranchoir sauvage en cobalt, Hache de guerre ébréchée en cobalt, Prestelame solide en cobalt, Attendrisseur en cobalt
* Les Flagellants vivants peuvent désormais être correctement désherbés par les herboristes.
* Les joueurs peuvent désormais ouvrir les palourdes tout en étant dans un véhicule, assis, sur une monture, camouflés ou invisibles.
* Les statistiques du Tranchoir sauvage en cobalt ont été diminuées pour refléter correctement le niveau de l'arme.
* Certains gants JcJ de faible niveau pour voleur ont accidentellement été omis lors de la mise à jour 3.0.3. Cette erreur a été corrigée.
* Certaines créatures négligées de la Couronne de glace ont retrouvé le contenu de leurs poches.
* Totem de maléfice octroie désormais un bonus de 165 à la puissance des sorts Chaîne d'éclairs et Eclair, au lieu de 85.
* La Monture ours polaire blanc a désormais la taille appropriée.


Environnement

* Cri incapacitant a désormais une durée de 8 secondes.
* Les Ames conquises du Flétrisseur ne sont plus immunisées contre les sorts à aire d'effet.
* Une emote de raid a été corrigée dans le fort Pourpre pour afficher le nom correct de la créature.
* Une bulle d'aide d'aura redondante a été corrigée concernant la Nuée de sauterelles à Naxxramas.
* Plusieurs créatures dans le quartier des Assemblages à Naxxramas ne bénéficiaient pas de valeurs héroïques concernant le toucher et les dégâts.
* Les pics Foudroyés, point d'impact de Grom'arsh : le péon Gakra est désormais un aubergiste et la coque du zeppelin, une auberge.


Correction de bugs

* Druide : Furie sauvage : les dégâts de Mutilation (ours) étaient augmentés d'un plus grand pourcentage que celui attendu. Les dégâts devraient désormais être réduits de 16%. Un autre bug de Furie sauvage a été corrigé : l'effet de saignement de Griffure n'était pas augmenté.
* Prêtre : Fouet mental : un bug a été corrigé qui empêchait d'infliger des dégâts si le joueur ne faisait pas face à la cible pendant la canalisation.
* Chaman : Boucliers élémentaires réduisait un montant brut de dégâts physiques. Ce talent réduit désormais les dégâts physiques selon un pourcentage.
* Chaman : Fouet de lave : un bug permettant d'utiliser la technique même si le joueur portait un bouclier en main gauche a été corrigé. Cette technique requiert désormais une hache à une main, une arme de pugilat ou une dague pour être utilisée.
* Chaman : Correction d'un bug avec Orage (Combat élémentaire) qui repoussait à 15 mètres, au lieu de 20. Ce sort devrait désormais correctement repousser à une distance de 20 mètres environ.



fraichement pompé
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soy

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MessageSujet: Re: ptr up 3.0.8 go look   ptr up 3.0.8 go look Icon_minitimeVen 12 Déc - 13:19

bon bha je post le VO parsque les plot qui traduisent hein , ---> []


General

* Players may now create death knights on any realm once they reach level 55.
* Bonus Armor: The mechanics for items with bonus armor on them has changed (any cloth, leather, mail, or plate items with extra armor, or any other items with any armor). Bonus armor beyond the base armor of an item will no longer be multiplied by any talents or by the bonuses of Bear Form, Dire Bear Form, or Frost Presence.
* Racial restrictions on mounts have now been lifted. Night elves on mechanostriders? Tauren on raptors? You’re not seeing things.
* Tapping: All player spells which cause a creature to become aggressive to you will now also immediately cause the creature to be tapped.
* A new mailbox is now available at the Crows Tavern in the Dalaran Sewers.
* We have added over 60 new graveyards to Kalimdor and the Eastern Kingdoms.
* The run speed in spirit form has been increased by 50%. Night Elves in Wisp form will now move at 75% speed.

Achievements

* The Loremaster of Kalimdor Achievement has had its quest amount reduced.
* The Winds of the North has had its requirements changed. This achievement is now earned by getting Exalted with the Alliance Vanguard or Horde Expedition.

PvP

* Arenas
o All rage and runic power are set to 0 when an Arena begins and the preparation period is over.
* Battlegrounds
o Lake Wintergrasp
+ Wintergrasp Commendations can now also be purchased for the low low price of 9 Wintergrasp Marks of Honor. Players can visit their respective Wintergrasp vendors and put those Marks of Honor to use!
+ Elementals should now always despawn when the battle begins.
+ Wintergrasp now extends further south so that more revenants can be reached.
+ There are now three ranks in Wintergrasp: Recruit, Corporal, and First Lieutenant.
+ Players will be eligible for participation rewards after two honorable kills.
+ Players will receive increased honor with increased rank.
+ Players will receive additional Marks of Honor at Corporal or higher rank.
+ Players will receive corporal rank at 5 honorable kills instead of two.
o Strand of the Ancients
+ Antipersonnel Turrets will now gain vehicle immunities, use falloff damage, and damage increased to 4000 + 200 per level to compensate for falloff.
+ Seaforium charges have been moved closer to the graveyards on the 2nd tier.

Death Knights
o All multi-rune abilities generate 15 runic power.
o Anti-Magic Shell: The cooldown has been lowered to 45 sec from 60 sec.
o Blood Aura now grants 2/4% instead of 1/2% healing.
o Blood Presence now grants 2/4% instead of 1/2% healing.
o Bloody Strikes will receive extra bonus damage from Pestilence.
o Bone Shield: The mitigation has been reduced from 40% to 20%.
o Corpse Explosion: Damage increased substantially, added 5 sec. cooldown, and changed cost to 40 runic power.
o Dark Command: Range increased to 30 yards.
o Death Knights have access to unique death-knight only facial textures and skin tones. These can be selected at the character creation screen.
o Death Pact now grants 40% instead of 20% healing.
o Frost Presence: The bonus armor has been increased from 60 to 80% and magic damage reduction increased from 5 to 15%.
o Heart Strike no longer has a haste debuff but will now be able to strike two targets.
o Horn of Winter now has no cost and grants 10 runic power in addition to its stat buff, but has a 30 sec cooldown.
o Icebound Fortitude now reduces damage by 20% instead of 50%. The amount of damage reduced increases with bonus Defense (to about 35% for 540 Defense, but can go higher).
o Night of the Dead now grants 40/70% passive area spell avoidance to your pet in addition to its current effects.
o Outbreak will no longer receive bonus damage from pestilence. The bonus from Plague Strike and Blood Boil has been increased slightly.
o Pestilence no longer has a 10 seconds cooldown.
o Raise Dead has now been split into two spells:
+ Raise Dead now raises a ghoul or pet ghoul (if talented). Requires corpse dust if no humanoid corpse is nearby.
+ Raise Ally now raises a fallen party member as a ghoul and has no reagent. Available at level 72. This should now last for 4 minutes.
o Rune of the Stoneskin Gargoyle (two-handed only) now grants 25 Defense and 2% Stamina.
o Rune Strike: Damage decreased from 200% to 150% but threat increased to 150% from 100%.
o Shadow of Death: The duration has been changed from 45 seconds to 25 seconds.
o Unholy Blight had had its cost reduced from 60 to 40 runic power.
o Wandering Plague will now properly reset after being cast.
o Vampiric Blood: In addition to its current effects, also adds 20% health temporarily.
o Will of the Necropolis will now reduce the damage of any attack that takes the DK below 35% health by 5 /10/15% instead of boosting armor when wounded,

Druids
o Feral Attack Power: All weapons now have the potential to grant feral attack power based on their dps (as compared to the best superior-quality weapons available at level 60). Players will see their existing feral weapons grant roughly the same attack power as they did before (+/- 2 or so), but many new weapons will be options for the feral druid. Some feral weapons have had strength converted to attack power to be more appealing to other classes able to equip them. All druids will see the amount of feral attack power granted by an item in the item tooltip, if it grants any, but other players will not see that information.
o Remove Curse and Abolish Poison can now be used in Moonkin form.
o Genesis: Now works with Tranquility and Hurricane.
o Growl: Range increased to 30 yards.
o King of the Jungle - The Bear effect is now physical, and thus cannot be dispelled.
o Nature's Grace - Now also effects Revive.
o Primal Tenacity: Now reduces the cost of Bear Form, Cat Form, and Dire Bear Form by 17/33/50% in addition to its previous effects.
o Protector of the Pack: No longer changes value based on party size.
o Savage Roar: The buff now persists outside of Cat Form but only provides its benefits while in Cat Form.
o Starfall will now be cancelled by any shapeshifting.
o Survival of the Fittest: This talent now grants 22/44/66% bonus armor in Bear Form and Dire Bear Form in addition to all of its previous effects.
o Swipe: Swipe (Cat) has now been added at level 71, dealing 260% weapon damage, costs 50 energy with no cooldown. All talents affecting the Bear Form version affect the Cat Form one as well.
o Wild Growth now has a 6 second cooldown.

Hunters
o All Hunter pet abilities with a cooldown of 30 seconds or more are no longer on the global cooldown.
o Aspect of the Wild - This aspect is now raid-wide.
o Call of the Wild: The benefit from this pet talent now applies to only the Hunter and their own pet.
o Deterrence: Design changed to grant 100% parry and 100% chance to "deflect" spells coming from the front, but prevents the Hunter from attacking. Lasts 5 sec. 60 sec. cooldown.
o Improved Tracking(Survival): This talent has been slightly re-designed. Now reads: While tracking Beasts, Demons, Dragonkin, Elementals, Giants, Humanoids and Undead, all ranged damage done to those types is increased by 1/2/3/4/5%.
o Kill Shot – Cooldown reduced to 15 seconds, down from 35 sec.
o Kindred Spirits: This talent now grants only 3/6/9/12/15% pet damage.
o The coefficient of Rake (Cat) and Scorpid Venom (Scorpid) has been lowered.
o Readiness: No longer resets the cooldown on Bestial Wrath.
o Steady Shot: Now gains 10% of attack power as damage instead of 20%.
o Serpent’s Swiftness: This talent now grants only 2/4/6/8/10% bonus attack speed to pet. The hunter attack speed bonus is unchanged.
o Unleashed Fury: This talent now grants only 3/6/9/12/15% pet damage.
o Viper Sting: Now drains a percentage of maximum mana.
o Volley: The damage has been reduced on all ranks by approximately 30% (including attack power scaling).

Mages
o Arcane Blast: This ability has been significantly changed. Arcane Blast now increases the damage of the next Arcane spell by 15%. However, using Arcane Blast itself does not consume the charge itself. Each time you cast Arcane Blast, the damage of Arcane spells is increased by 15% and the mana cost of Arcane Blast is increased by 200%. This effect stacks up to 3 times and lasts 10 seconds or until any Arcane damage spell except Arcane Blast is cast.
o Arcane Flows: Now also reduces the cooldown of Evocation by 1m/2m.
o Elemental Precision: Renamed to Precision and now works on all spells.
o Evocation: Cooldown reduced to 4 min.
o Improved Blizzard: The snaring effect has been reduced to 20/40/50%.
o Slow Fall is now castable on others.
o Torment the Weak: Now works with Arcane Blast and does bonus damage against targets afflicted with any type of slow (such as the combat slow from Thunder Clap).

Paladins
o Avenging Wrath: Divine Shield, Divine Protection, and Hand of Protection, and Avenging Wrath cannot be used within 30 seconds of each other anymore. Forbearance removed from Avenging Wrath.
o Divine Protection: The penalty has been removed.
o Divine Shield: The penalty has been changed so that all damage done is reduced by 50% in place of an attack speed penalty.
o Hand of Reckoning(NEW): Available on trainers at level 16. It’s a 30 yard range taunt that causes Holy damage.
o Judgements of the Pure: This Holy talent now increases the damage done by Seals and Judgements.
o Judgement of Wisdom: Now returns a percentage of base mana instead of a percentage of max mana.
o Sacred Duty: Interaction with Divine Shield and Divine Protection removed, but stamina bonus increased.

Priests
o Abolish Disease and Cure Disease can now be cast while in Shadowform.
o Holy: Circle of Healing now has a 6 second cooldown.
o Levitate is now castable on others.
o Mana Burn: Now burns a percentage of maximum mana.
o Shadow
+ Shadowform: You can now shift into Shadowform while mounted or sitting.
+ Vampiric Embrace- Mana cost of this spell has been removed.

Rogues
o Fan of Knives: The cooldown has been removed. In addition, now deals 150% of weapon damage when used while daggers are equipped.
o Feint: Rank 8 now reduces the damage taken from area of effect attacks by 50% for 6 seconds in addition to its existing effects.

Shaman
o Fire Nova Totem: Now no longer generates threat.
o Healing Way: Now only one application is required to reach full benefit. No longer stacks.
o Improved Water Shield: Lesser Healing Wave now has a reduced chance to trigger this talent.
o Magma Totem: The damage and scaling has been increased and no longer generates threat.
o Mental Quickness: Reduced the mana cost of instant cast Shaman spells by 2/4/6% and increases spell power by an amount equal to 23/46/70% of your agility.
o Searing Totem (Rank 4) now does the proper damage for its rank.
o Tremor Totem's duration has been increased from 2 minutes to 5 minutes.
o Elemental
+ Elemental Shields: This talent has been removed. It has now been merged with Elemental Warding.
+ Elemental Warding: Now reduces all damage taken by 2/4/6%. Changed from only reducing Nature, Fire and Frost by 4/7/10%.
+ New Talent: Shamanism-Your Lightning Bolt spell gains an additional 2/4/6/8/10% and your Lava Burst gains an additional 4/8/12/16/20% of your bonus damage effects.
+ Storm, Earth and Fire: This talent has been moved up in the tree, and its talent points have been reduced to 3 down from 5. Wind Shock is also included in the range increase (with Earth Shock). The damage bonus to Flame Shock has been increased, up from 10/20/30/40/50 to 20/40/60.
+ Unrelenting Storm: point cost reduced to 3, down from 5. Now does 4/8/12%

Warlocks
o Drain Mana: Now drains a percentage of maximum mana.
o Emberstorm: Now works with Conflagrate.
o Ritual of Summoning: Will now create a summoning portal object which can be re-used for multiple summons for 5 minutes.

Warriors
o Bloodthirst: Charges have been decreased to 3, but the effect has been raised to 1% per charge.
o Fury: Bloodsurge: Now has a chance to trigger from any hit with Heroic Strike, Bloodthirst, or Whirlwind.
o Fury:Titan's Grip: The hit chance penalty has been removed.
o Taunt: Range increased to 30 yards.
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soy

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MessageSujet: Re: ptr up 3.0.8 go look   ptr up 3.0.8 go look Icon_minitimeVen 12 Déc - 13:19

Professions
o Alchemy
+ All flasks no longer require an alchemy lab to create.
o Blacksmithing
+ Reduced the spell power on the Titansteel Guardian to bring it in line with its item level.
+ Increased the material requirements to make high level frost resistance gear created with blacksmithing.
o Engineering
+ Engineers may now be able to properly engineer Centrifuge Constructs.
o Inscription
+ Glyph of Death Strike has also been reduced by 50% to 1% healing per 5 Runic Power.
+ Glyph of Deterrence: Now -10 seconds instead of -20.
+ Glyph of Holy Light now affects friendly targets in a larger radius.
+ Glyph of Horn of Winter now increases the duration by 60 sec.
o Leatherworking
+ Iceborne Belt pattern skill up range has been increased to the correct range.
o Mining
+ Weakened Giants and Iron Rune Sentinels can now be correctly mined.
o Skinning
+ Increased the critical strike rating granted by ranks 5 and 6 of Master of Anatomy.
+ Carrion Fleshstrippers are now skinnable.

Quests
o The quest, "Scare the Guano Out of Them!" now only requires 10 Darkclaw Guano, down from 15. Also, only the character that scared the bat, or their party, may now loot the guano.
o Shoveltusk Meat obtained during the quest, "Shoveltusk Soup Again?" is now correctly flagged as a quest item with no sell price.
o During the quest, "Scalped!", you can no longer use Ahunae's Knife to scalp kills that you aren't tapped to.
o The path followed by the Har'koa's Kitten during the quest, "I Sense a Disturbance" has been improved.
o Westguard Sergeants, Winterhoof Braves, and Ethereal Frostworgs should no longer attempt to attack their opposite faction counterparts unless the character controlling them is first attacked.
o Westguard Sergeant and Winterhoof Brave demoralizing shouts will now only affect the Winterskorn vrykul and worgs at Skorn.
o Various fixes to the Queen Angerboda event during the quest, "The Slumbering King".
o The daily quest, "Shoot 'Em Up" now only requires 15 Jotunheim Proto-Drakes to be shot down, down from 20. As well, the harpoon now only costs 5 energy to shoot, down from 10.

Dungeons and Raids
o The Obsidian Sanctum
+ Players will now be affected by Twilight Residue when they leave the Twilight Realm. Twilight Residue grants immunity to Fire and Shadow damage for a few seconds.

User Interface
o For additional notes on Lua and XML changes please visit the UI & Macros forum.

Items
o Amberglow Signet now correctly grants Hit Rating.
o Deadly Gladiator's Staff has had the Agility and Critical strike rating restored to ratios consistent with other instances of the Gladiator's Staff.
o Gifts and Pledges of Adoration for the capital cities are now soulbound.
o The Flag of Ownership now has only a 60s cooldown to match the 60s duration of the flag.
o The following crafted weapons have had their stats adjusted to properly reflect their intended power:
+ Corroded Saronite Edge, Corroded Saronite Woundbringer, Cudgel of Saronite Justice, Furious Saronite Beaststick, Saronite Spellblade, Saronite Shiv, Savage Cobalt Slicer, Notched Cobalt War Axe, Sturdy Cobalt Quickblade, Cobalt Tenderizer
o Living Lashers can now properly be skinned with Herbalism.
o Players can now open clams while riding a vehicle, sitting, mounted, stealthed, and invisible.
o Reduced the stats on the Savage Cobalt Slicer to match the weapon's level.
o Some low-level rogue pvp gloves were accidentally omitted from the patch 3.0.3 update. This has been rectified.
o Some neglected creatures in Icecrown have found the contents of their pockets.
o Totem of Hex now correctly grants 165 spell power to Chain Lightning and Lightning Bolt, up from 85.
o The white Polar Bear mount is now the proper (larger) size.

World Environment
o Incapacitating Shout now has an 8 second duration.
o Conquered Soul of the Blighcallers are no longer AE immune.
o Corrected a raid emote in Violet Hold to display the proper creature name.
o Corrected a redundant aura tooltip for Locust Swarm in Naxxramas.
o Several creatures in the Construct Quarter of Naxxramas did not have Heroic values for hit points and damage.
o Storm Peaks, Grom'arsh Crash Site - Peon Gakra is now an innkeeper and the zeppelin hull, an inn.

Bug Fixes
o Death Knight: Corpse Explosion: Fixed a bug where how much Runic Power the Death Knight had was affecting the damage done, and also increased the damage substantially.
o Druid: Savage Fury - Mangle (Bear) damage was being increased by a higher percentage than intended. This has been fixed, and in result Mangle (Bear) should see roughly a 16% damage reduction. Also fixed a bug with Savage Fury where the Rake bleed effect was not being increased.
o Fixed a bug with a Wild Mustard plant that was under the ground in Dalaran.
o Paladin: Repentance: Avenger’s Shield no longer breaks Repentance, but unfortunately, Seal of Vengeance and Corruption damage will break it again. This will be corrected in a future patch.
o Paladin: Shield of Righteousness now properly shares a cooldown for both ranks.
o Priest: Mind Flay - Fixed a bug with targeting where you would not deal damage if not facing the target while channeling.
o Shaman: Elemental Shields was reducing flat physical damage, not a percentage. Now properly reduced by a percentage.
o Shaman: Lava Lash - Fixed a bug which allowed you to use the ability even if you had a shield in offhand. Now requires a 1hand axe, fist or dagger to be able to be used.
o Shaman: Fixed a bug where Thunderstorm (Elemental) was knocking back 15 yards, instead of 20. It should now roughly knockback the correct length of 20 yards.
o The Wintergrasp Aura should now properly update in all instances, transferring the buff when the zone control changes.
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khemael




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MessageSujet: Re: ptr up 3.0.8 go look   ptr up 3.0.8 go look Icon_minitimeVen 12 Déc - 14:09

1. Y'a plein de choses qui manque dans ton truc... fin y'a mass undocumented change tres important. Notament du coté du mage, avec de la regen en cast du coté de la branche feu et une nouvelle utilisation du spirit Surprised

2.

* Racial restrictions on mounts have now been lifted. Night elves on mechanostriders? Tauren on raptors? You’re not seeing things.
Juste enorme.
* We have added over 60 new graveyards to Kalimdor and the Eastern Kingdoms.
Ca sent qu'on va toujours avoir des cim juste a coté des corps quoi.
* The run speed in spirit form has been increased by 50%.
Au passage Very Happy
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soy

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MessageSujet: Re: ptr up 3.0.8 go look   ptr up 3.0.8 go look Icon_minitimeVen 12 Déc - 14:14

excuse moi suis au taf , mai entre les 2 version tes d'accord que les trad c'est des peon fini

et la VO est le ptr patchnote de blibli

mai normal les dev ont souvent la flegme de foutre des truc que les 3/4 des gens lisent pas





pas comme toi et moi et fyfy par exemple ( dsl les autre chez pas qui aime le patchnote complet et le théorycraft )
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neomega

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MessageSujet: Re: ptr up 3.0.8 go look   ptr up 3.0.8 go look Icon_minitimeVen 12 Déc - 14:44

soy a écrit:
pas comme toi et moi et fyfy par exemple ( dsl les autre chez pas qui aime le patchnote complet et le théorycraft )

Je suis vexé la !!! je lit tous les patch notes depuis que je joue même certains changements non ecrit de part les forums

Sinon faudrait que j'aille poster pour le bug de refresh corruption / CoE que je subit qui est assez chiant (un sort plus puissant est deja sur la cible)
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Extreme
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MessageSujet: Re: ptr up 3.0.8 go look   ptr up 3.0.8 go look Icon_minitimeVen 12 Déc - 15:16

MYYYY GOOOOOOOOOOOOOOOOOD plus de pénalité toucher pour TG !
Et afflux sanguin qui va proc tout le temps !
Joyeux Noel les wawa santa


Dernière édition par Extreme le Ven 12 Déc - 20:26, édité 1 fois
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soy

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MessageSujet: Re: ptr up 3.0.8 go look   ptr up 3.0.8 go look Icon_minitimeVen 12 Déc - 15:56

c'est qui neomega ???





ok je sort Laughing
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MessageSujet: Re: ptr up 3.0.8 go look   ptr up 3.0.8 go look Icon_minitime

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